ورود و عضویت
0
No products in the cart.

موتور های دیزلی یا برقی؟ کدام بهتر است؟

Author Avatar
saber
16 مرداد 1403
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

موتور های دیزلی یا برقی؟ کدام بهتر است؟

موتور های دیزلی یا برقی؟ کدام بهتر است؟ با ورود به مرحله گذار انرژی در صنعت حمل و نقل، نیروی جایگزین همچنان وارد عرصه فناوری می شوند، که بسیاری از آنها مبتنی بر فناوری ها، طرح ها و نوآوری های منابع انرژی فعلی ما مانند موتورهای دیزلی است. موتور های الکتریکی به دلیل میزان آلایندگی بسیار کم، هزینه های نگهداری پایین و روش های تعمیر و نگهداری ساده، به طور فزاینده ای محبوب هستند، اما چرا افراد حاضر نیستند موتور های الکتریکی را جایگزین موتور های دیزلی نمایند. در این نوشتار، تفاوت های اساسی بین موتور های دیزلی و موتور های الکتریکی را بررسی خواهیم کرد، و اینکه چگونه هر دو می توانند در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مفید واقع شوند.

تفاوت های کلیدی بین موتور های الکتریکی دیزلی و برقی

موتور به مجموعه ای از قطعات اطلاق می شود که با هم کار می کنند تا نیروی حرکت یک وسیله نقلیه را فراهم کنند. خودرو های دیزلی از موتور دیزلی برای تامین انرژی استفاده می کنند. سوخت دیزل به موتور تزریق می شود که از طریق احتراق انرژی حرارتی ایجاد شده و قدرت حرکت خودرو را تولید می کند. موتور دیزلی شامل گیربکس، محورهای محرک، دیفرانسیل ها و سایر عناصری است که برای حرکت خودرو با هم کار می کنند. در خودروهای الکتریکی، اجزای موتور کمی متفاوت بوده و در عین حال ایده اصلی یکسان است. به جای موتور، موتور الکتریکی و به جای مخزن سوخت، یک باتری وجود دارد. موتور از انرژی باتری برای چرخاندن چرخ ها استفاده می کند. موتور شامل اینورتر، برای کنترل سرعت و یک کنترل کننده وسیله نقلیه برای تراز کردن تمام اجزای اصلی و کمکی قدرت بر اساس نیاز و مصرف انرژی بکار می رود. بسته به کاربرد و نیاز مشتری، موتور می تواند شامل گیربکس تک سرعته یا چند سرعته باشد.

مانند نحوه سوخت گیری یک وسیله نقلیه دیزلی از پمپ گازوئیل، یک وسیله نقلیه الکتریکی نیز سوخت مورد نیاز خود را از ایستگاه شارژ تامین می کند. سطوح مختلفی از ایستگاه های شارژ برای پاسخگویی به نیازهای خودروهای تجاری برقی وجود دارد. استفاده از ایستگاه های شارژ با توان بالاتر در آینده، زمان شارژ را به اندازه مدت زمانی که برای سوخت گیری مجدد یک مخزن گازوئیل نیاز است کاهش می دهد.

وقتی موتورهای دیزلی و موتور های الکتریکی و برقی را مقایسه می کنیم، هر کدام نقاط قوت و چالش های خود را دارند. وسایل نقلیه الکتریکی در مصرف انرژی پایدار پیشرو هستند، زیرا در حین کار، انتشار کربن را محدودتر می کنند. در حالی که موتورهای دیزلی هنوز آلایندگی دارند، فناوری دیزل بهبود یافته است. موتورهای دیزل پاک امروزی 90 درصد کمتر از موتورهای تولید شده قبل از سال 2000 آلایندگی دارند.

مزایای موتور های برقی و موتورهای دیزلی چیست؟

هر نوع موتوری، مزایایی کلیدی به کاربران خویش ارائه می دهد. موتور های برقی برای حمل و نقل شهری که رانندگان بیشتر ترافیک و توقف و حرکت را تجربه می کنند، بهترین گزینه هستند. هر بار که یک وسیله نقلیه الکتریکی متوقف می شود، انرژی توسط موتور الکتریکی تولید می شود و به سیستم ذخیره سازی انرژی آنبورد بر می گردد تا برای شتاب بعدی استفاده شود. موتور های الکتریکی نیاز به تعمیر و نگهداری محدودی دارند، زیرا قطعات زیادی ندارند.

موتورهای دیزلی نیز مزایایی دارند. موتورهای دیزلی یکی از کم مصرف ترین گزینه های موجود در بازار هستند. آنها یک گزینه عالی برای سفرهای طولانی هستند، زیرا خودروهای دیزلی می توانند با یک گالن سوخت 20٪ تا 25٪ مسافت بیشتری را در مقایسه با خودروهای بنزینی با اندازه مشابه طی کنند. موتورهای دیزلی علاوه بر قابلیت های مسافت طولانی، طول عمر بالایی دارند و برای تحمل بار زیاد و کار سخت ساخته شده اند. آنها پتانسیل شتاب، بکسل و حمل و نقل چالش برانگیز را دارا هستند. در نهایت، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب اینکه آیا یک موتور الکتریکی برای کاربر مناسب است یا دیزلی در نظر بگیرید؛ اینکه، چه نیازهای روزانه را از آن ها مرتفع می کند؟ چه میزان آلایندگی ایجاد خواهند کرد و یا اهداف تجاری که همه در حد بودجه آنها باشد را برآورده کند.

نمونه هایی از کاربرد موتورهای برقی در حمل و نقل

با تکامل فناوری ها و بهبود زیرساخت ها، این ملاحظات ممکن است تغییر کنند و مقیاس ها را بیشتر به نفع وسایل نقلیه الکتریکی تغییر دهد. صنعت حمل و نقل درون شهری، به طور فزاینده ای از سیستم های موتور برقی و الکتریکی برای بارهای متوسط ​​تا سنگین استفاده می کند. کامیون های برقی به دلیل کاهش هزینه های سوخت و تعمیر و نگهداری، هزینه های عملیاتی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند و با انتشار گازهای سی او دو در حد صفر، به کیفیت هوای پاک تر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند.

نمونه هایی از کاربرد موتورهای دیزل در حمل و نقل

موتورهای دیزلی که بیش از صد سال کار می کنند، عمیقاً در زندگی روزمره ما ادغام شده اند و به بسیاری از صنایع، مشاغل و جوامع نیرو می دهند.
حمل و نقل: صنعت حمل و نقل به شدت به موتورهای دیزلی متکی است، از کامیون های کمپرسی، وانت ها و وسایل نقلیه عمومی گرفته تا کامیون های باری و انواع تیر.
قابلیت اعتماد: موتورهای دیزلی قابل اعتماد و بادوام هستند که این خصیصه آنها را به گزینه ای بهینه برای کاربران تبدیل می کند. با موتور دیزلی نیازی به نگرانی در مورد روشن شدن یا نشدن موتور در صورت اضطرار ندارید.
دفاع و شرایط جنگی: شرکت های نظامی به مداومت و استحکام موتورهای دیزلی در میدان جنگ بستگی دارند. عملیات جنگی و دفاعی بدون موتورهای دیزلی در حال حاضر عملا غیر ممکن است.

 کاربردی موتورهای دیزلی علاوه بر بزرگراه ها در صنایع زیر است:

  • کشاورزی: ​​موتورهای دیزلی به کشاورزان کمک می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که مواد خوراکی و محصولات غذایی از مزارع آنها به سفره های ما منتقل می شود.
  • ساخت و ساز: عملیات ساخت و ساز تنها با موتوهای دیزلی و با هزینه کم قابل انجام است. در آینده نزدیک نیز اگرچه موتورهای برقی مناسب این فعالیت ها تولید گردند به علت هزینه بالای آن قابلیت استفاده عمومی نخواهند داشت.
  • استخراج: موتورهای دیزلی پیشرفته و مدرن با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کارکرد معادن و حرکت به سمت آینده ای پایدارتر، بهره وری بیشتری را ارائه می دهند.

امیدواریم این نوشتار در پاسخ به سوال« موتور های دیزلی یا برقی؟ کدام بهتر است؟ » مفید واقع گردیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اصول ایمنی استفاده از ژنراتور

اصول ایمنی استفاده از ژنراتور فراهم آوردن ایمنی کاربر و تبیین  اصول ایمنی استفاده از
Author Avatar
saber
19 مرداد 1403

چگونه از یخ زدن پمپ های دیافراگمی جلوگیری کنیم؟

چگونه از یخ زدن پمپ های دیافراگمی جلوگیری کنیم؟ چگونه از یخ زدن پمپ های دیافراگمی
Author Avatar
saber
21 مرداد 1403
فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • در دسترس بودن
  • افوزدن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
preloader